Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Devir Educação
Current
Archives
Announcements
Sobre a revista
Indexadores
Downloads
Impacto
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 8 No. 1 (2024): PUBLICAÇÃO CONTÍNUA
Vol. 8 No. 1 (2024): PUBLICAÇÃO CONTÍNUA
PUBLICAÇÃO CONTÍNUA
DOI:
https://doi.org/10.30905/rde.v8i1
Published:
2024-01-03
Dossiê
Commemorative Dossier Presentation: 50 years of PPGE/Unimep
Cesar Romero Vieira
e-786
PDF (Português (Brasil))
50 Anos de produção acadêmico-científica do Programa de Pós-Graduação em Educação da Unimep
Cesar Romero Vieira, Carolina Martin, Danilo Rodrigues Pimenta
e-785
PDF (Português (Brasil))
The educational contribution and excellence of PPGE-UNIMEP: students' memories
Antonio Filogenio de Paula Junior, Renata Pucci
e-781
PDF (Português (Brasil))
Teaching narratives of PPGE-Unimep: reminiscences of training in research and teaching in graduate studies
Claudia Santana
e-774
PDF (Português (Brasil))
The contributions of the Graduate Program in Education at UNIMEP to the research and education of people with disabilities
Maria Inês Bacellar Monteiro, Mateus Henrique do Amaral, Maria Cecilia Carareto Ferreira
e-768
PDF (Português (Brasil))
Celebrating 50 years of Unimep's graduate Program in Education
Antônio Joaaquim Severino
e-762
PDF (Português (Brasil))
A voz e a vez de Elaine Xavier Pereira, secretária do PPGE/Unimep
Bruno Pucci, Thiago Antunes-Souza
e-773
PDF (Português (Brasil))
PPGE-UNIMEP 50 years: in memoriam
Bruno Pucci, Renata Helena Pin Pucci
e-780
PDF (Português (Brasil))
PPGE/UNIMEP 1972: O primeiro Pós-Graduação em Educação do Interior Paulista
Bruno Pucci
e-772
PDF (Português (Brasil))
PPGE/Unimep – 50 Anos Núcleos de Estudos e Pesquisas
Valdemar Sguissardi
e-787
PDF (Português (Brasil))
Critical theory at PPGE/Unimep: trajectory of research, congresses and publicacions
Belarmino Cesar Guimarães da Costa, Bruno Pucci
e-779
PDF (Português (Brasil))
Dossiê
Dossier Presentation: Meanders, Challenges and Educational Possibilities in Contemporary
Leandro Silva Moro, Carlos Alberto de Vasconcelos
e-837
PDF (Português (Brasil))
Estado de conhecimento: formação docente com foco na educação inclusiva para aluno surdo
Wagner dos Santos Guimarães; Maristela Félix dos Santos, Renildes de Melo Souza
e-794
PDF (Português (Brasil))
Black aesthetics in brazilian children’s literature productions
Jiselda Meirielly de França
e-834
PDF (Português (Brasil))
Systematic literature review: Logo programming language in teaching mathematical geometry
Guilherme Barbosa Biriba, Jamille Silva Madureira, Henrique Nou Schneider
e-799
PDF (Português (Brasil))
Uma análise do discurso da pobreza e riqueza no Youtube
Iane da Silva Santos
e-830
PDF (Português (Brasil))
Teaching practice and digital technologies: what has been discussed since the pandemic?
Silmara Cavalcante Oliveira de Araujo, Cristiano Mezzaroba
e-795
PDF (Português (Brasil))
Judicialization of public policies in education in Brazil: a current phenomenon
João Camilo Sevilla
e-803
PDF (Português (Brasil))
Contextualization of Mathematics teaching with Science and problem-based learning: a practice in the eighth grade of elementary school
Lisandra Pintos Sabedra, carlos Maximiliano Dutra
e-831
PDF (Português (Brasil))
A interdisciplinaridade no ensino de química na revista Química Nova na Escola
Éverton da Paz Santos, Marlene Rios Melo
e-801
PDF (Português (Brasil))
ICT and assistive technologies
Anderson de Araujo Reis, Carlos Alberto de Vasconcelos
e-802
PDF (Português (Brasil))
Learning sustainability: urban community garden paths in Southern Brasil
Lilian Alves Schmitt, Marcos Villela Pereira , Isabel Cristina de Moura Carvalho
e-804
PDF (Português (Brasil))
Proposal to teach electric and magnetic field concepts to blind and/or low vision students
Rodrigo Pinheiro Teles Vaz, Sebastião Rodrigues-Moura
e-800
PDF (Português (Brasil))
Curricular taxonomies and critical pedagogies
Luis Francisco Bonilla Molina
e-814
PDF (Português (Brasil))
Inclusive education in the teaching of Sciences for autistic students: experiences of public school teachers from Valença do Piauí-PI
Allan Diêgo Rodrigues Figueiredo, Bruna Kelly Quaresma Cardoso
e-812
PDF (Português (Brasil))
Artigos
Local content in the curricular pedagogical proposal of Pato Branco/PR: an analysis based on the history curriculum component
Talita Vanessa de Matos Gobbi, Clésio Acilino Antônio
e-761
Principais temáticas investigadas nas dissertações sobre a prática docente de professores de Biologia no Ensino Médio entre 2012-2022
FABIO NEVES RIBEIRO, Domenica Palomaris Mariano de Souza
e-828
O perfil socioeconômico dos discentes de Licenciaturas na Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS), Campus do Pantanal (CPAN)
Fabiano Quadros Rückert, Felipe Dartagan Maropo Teixeira de Castro, Gonçalina Francisca de Oliveira Martta
e-815
Being a teacher of early childhood education: motivations, difficulties and environmental provision
Maria Aparecida de Carvalho, Rosa Maria Tosta
e-730
Profissionalização do ensino no espaço público institucional: os agentes do campo educacional na propaganda governamental do censo escolar
Regina Zanella Penteado, Belarmino Cesar Guimarães da Costa, Clayton José Budin
e-844
Education as ideological complex in Lukács
Sheila Nunes Pereira, Neusa Maria Dal Ri
e-807
The The Interdisciplinary core to support for School Units (RJ) and the election of student guild in 2018: a democratic management?
Bruno Adriano Rodrigues da Silva, Elaine Cristina do Carmo Andrade
e-712
The disputes around the “Base Nacional Comum Curricular” (BNCC) and Historical-Critical Pedagogy
Viviane Margarida Melo Menezes Bernardes, Wildes Jesus Rodrigues
e-751
Sociology of education: another approach
Iael de Souza
e-805
Forjando uma pátria nova: a experiência singular das brizoletas no Rio Grande do Sul na segunda metade do século 20
Claudemir de Quadros
e-689
PDF (Português (Brasil))
Resenhas
Why can't i teach with technologies in my classes?
Gabriele Silva Carneiro Batista
e-725
PDF (Português (Brasil))
Educação em questão: tendências, estratégias e resistências
Daniella Gualberto Neves
e-738
PDF (Português (Brasil))
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Make a Submission
Make a Submission