Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Devir Educação
Current
Archives
Announcements
Sobre a revista
Indexadores
Downloads
Impacto
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 7 No. 1 (2023): DEVIR EDUCAÇÃO
Vol. 7 No. 1 (2023): DEVIR EDUCAÇÃO
DOI:
https://doi.org/10.30905/rde.v7i1
Published:
2023-01-28
Artigos
Active methodologies and educational technologies: development and publication trajectory of a gamified book for teachers
Giselly Cristini Mondardo Brandalise, Fernando Luís Merízio, Sidnei Gripa
e-777
PDF (Português (Brasil))
Pós-estruturalismo e teorias curriculares da Educação Física: algumas aproximações
Rubens Antonio Gurgel Vieira, Pedro Xavier Russo Bonetto, Clayton Cesar de Oliveira Borges
e-754
PDF (Português (Brasil))
O ensino de literatura e a leitura literária como gestos
Dalva de Souza Lobo
e-753
PDF (Português (Brasil))
The concept of forms of schooling and its application: introductory study of a conceptual innovation
Ingrid Torres Barbosa, José Roberto Gomes Rodrigues
e-727
PDF (Português (Brasil))
Photographic images in mathematics teaching: a study based on the 'Matematica Bianchini' collection
Daniele Martini, Maiara Elis Lunkes
e-647
PDF (Português (Brasil))
Supervised internship, initiation to teaching: the place of technologies not always educational
Givaldo Santos Sena, Eliana
e-667
PDF (Português (Brasil))
The wattpad capabilities for work with reading and writing
Rosangela Adriana do Amaral Memento, Mauriceia Silva de Paula Vieira
e-752
PDF (Português (Brasil))
A metodologia da problematização no ensino de ética profissional na enfermagem
Ana Carolina Gonçalves Correia, Ernani Viriato de Melo
e-653
PDF (Português (Brasil))
Perpectivas de uma Filosofia Política da Educação em John Dewey
Felipe Trindade Santos, Wanderley Cardoso de Oliveira
e-660
PDF (Português (Brasil))
The (im)pertinence of learning assessment in process school of teachers: between the no more and the not yet
Maria Angélica Martins Ferreira, Kleber Tüxen Carneiro
e-708
PDF (Português (Brasil))
Research methodologies: a quantitative dialogue, qualitative and quali-quantitative
MACHADO, J. R. F
e-697
PDF (Português (Brasil))
Black women in professional and technological education: a look at scientific production
Jose Wellington da Silva, Natal Lânia Roque Fernandes
e-612
PDF (Português (Brasil))
Jair Bolsonaro's education proposal and its comparisons with the Brazilian Military Dictatorship
Eugênio Nunes Silva Brito, Magno Vilácio Pereira da Silva, Daniel Calbino Pinheiro
e-684
PDF (Português (Brasil))
Pedagogical foundations and structures of national curricula for basic education in Brazil and Italy: a comparative reading
Lucio Antonio Leite Alvarenga Botelho, Roberto Célio Valadão
e-655
PDF (Português (Brasil))
Teacher training for higher education: reflections from the teaching intership in a public university of Santa Catarina
Greicy Steinbach, Rosa Elisabete Militz Wypyczinsky Martins
e-637
PDF (Português (Brasil))
Technological and professional education, and the use of digital technologies in the process of teaching: a systematic literature review
Wênia Keila Lima de Sousa, Francisco Herbert Lima Vasconcelos
e-632
PDF (Português (Brasil))
Novo Ensino Médio: desafios e expectativas
Eliane Ricarte Rodrigues, Geremias Dourado da Cunha, George Saliba Manske
e-640
PDF (Português (Brasil))
Enfermeiros capacitados no manejo da lesão por pressão em ambiente hospitalar
Celso Machado Junior, Sueleni Ferreira Forte, Cristiane Jaciara Furlaneto
e-627
PDF (Português (Brasil))
National Literacy Policy (2019): reflections on discursive power relations
Rebeca Szczawlinska Muceniecks
e-644
PDF (Português (Brasil))
Umberto Eco contributions to the fabric of a thesis in human sciences: lessons about present research
Aleksandra Nogueira de Oliveira Fernandes, Karoline Louise Silva da Costa, Marlúcia Menezes de Paiva
e-624
PDF (Português (Brasil))
Um olhar sobre o Ensino de Química para os alunos surdos do Ensino Médio
Cecilia Regina Galdino Soares, Marcilene dos Santos Silva, Leonardo Andrade Gomes Nunes
e-654
PDF (Português (Brasil))
As contribuições da equoterapia no processo de ensino aprendizagem em alunos do ensino inclusivo durante o período pandêmico
Araly Belo Barbosa, Gisele Cristina de Oliveira Menino
e-633
PDF (Português (Brasil))
Gramsci, the school and the unitary school: a review of theses and dissertations from the last decade
Marli Dias Ribeiro, Valdivina Alves Ferreira
e-630
PDF (Português (Brasil))
As relações público-privado na educação em tempos de pandemia do COVID-19: um olhar freireano
Bruna Kin Slodkowski, Taila Poliana Becker, Patricia Alejandra Behar
e-648
PDF (Português (Brasil))
Tecnologias digitais na escolarização de estudantes com dislexia uma revisão de literatura
Mariana Ferraz, Ketilin Mayra Pedro
e-614
PDF (Português (Brasil))
Sociology for what? The curriculum, the disciplinary grid and the Sociology teacher in high school
Marcos Luiz Vieira Soares Filho
e-599
PDF (Português (Brasil))
Autobiographies in youth and adult education: a possibility of writing
Sandro Luis da Silva, Lucimagna Ribeiro
e-568
PDF (Português (Brasil))
A tutoria do mestrado profissional no contexto pandêmico
Ana Lucia Madsen Gomboeff, Shirlei Nadaluti Monteiro
e-607
PDF (Português (Brasil))
From the black movement to law 10.639/03: pathways for an anti-racist education
Amanda dos Santos Vieira, Alex Sander da Silva
e-582
PDF (Português (Brasil))
Crisis in education and its curricular interfaces
Flávia Regina Schimanski dos Santos, Natasha Yukari Schiavinato Nakata, Marta Regina Furlan
e-626
PDF (Português (Brasil))
Mobilization for knowledge by students of popular origin: narratives of mathematics teachers
Josivânia Nair de Souza, Constantin Xypas
e-566
PDF (Português (Brasil))
Dossiê
Apresentação do dossiê “Educação e literatura na construção do pensamento crítico latino-americano”.
Carlos Betlinski, Jefferson da Costa Moreira , Renato Franco, Vanderlei Barbosa
e-821
PDF (Português (Brasil))
Roberto Schwarz's critical theory: summary presentation
Renato Franco
e-756
PDF (Português (Brasil))
Emancipation and Cultural Formation in 19th Century Ecuador: The Critical Vanguard of Latin America.
Artieres Estevão Romeiro
e-808
PDF (Português (Brasil))
Incarcerated subjectivity and the Sertão: literature as a source of categories for the Philosophy of Education.
Miriam Saiki, Allan Silva Coelho
e-810
PDF (Português (Brasil))
The humanizing power of Adélia Prado poetry: the art of contemplating minimum things
Vanderlei Barbosa, Jossuí Basílio Mendonça Maia
e-809
PDF (Português (Brasil))
O lugar das ideias na construção da identidade na América Latina e o perigo de uma história única
Maurício Inácio dos Santos, Rosária Aparecida Dias Eugênio Resende
e-724
PDF (Português (Brasil))
In the face of neoliberalism, more public education. A plea in favor of memory and emancipation
Andrea Díaz
e-813
PDF (Português (Brasil))
Teacher docility and discipline in the context of the neoliberal educational project
Carlos Betlinski, Wesley Dias Santos
e-816
PDF (Português (Brasil))
Paulo Freire and the formation of the human person: contributions of personalistic christian anthropology
Elvis Rezende Messias, Antônio Joaquim Severino
e-701
PDF (Português (Brasil))
O pensamento educacional contra-hegemônico na América Latina: algumas considerações comparativas entre a Pedagogia Libertadora e a Pedagogia Histórico-crítica
Robson Machado
e-692
PDF (Português (Brasil))
Dossiê temático: Múltiplos olhares sobre a formação de professores e as práticas pedagógicas
Apresentação do dossiê temático múltiplos olhares sobre a formação de professores e as práticas pedagógicas
Carlos Alberto de Vasconcelos, José Batista de Souza
e-717
PDF (Português (Brasil))
Para além da pedagogia e da didática: ensaio acadêmico sobre problemas da formação de professores no Brasil.
Rodrigo da Silva Menezes
e-682
PDF (Português (Brasil))
National curriculum guidelines for teacher training: the importance of interpersonal relationships in the school environment.
Claudia Patricia Melo Marinho Santos, Julianna Britto Oliveira Santos, Luiz Anselmo Menezes Santos
e-683
PDF (Português (Brasil))
Teachers’ initial education and Instagram use: network formative processes from the @meninasdapedagogia profile
Cheila Raiane Menezes Oliveira, Daniele Santana de Melo, José Batista de Souza
e-681
PDF (Português (Brasil))
The teacher and the use of technologies in the teaching and learning process
Marcos Batinga Ferro, Luiz Cláudio Correia Santos, Carlos Alberto de Vasconcelos
e-677
PDF (Português (Brasil))
Pedagogical Practice and Specialized Educational Service: a necessary relationship
Maria Elze dos Santos Plácido, Josiane Cordeiro de Sousa Santos, Lillianne Plácido Gonçalves
e-714
PDF (Português (Brasil))
Reflexões sob a perspectiva dos teóricos Piaget, Vigotsky e Steiner: uma análise sobre métodos e práticas de ensino
Edelfrancla Gomes dos Reis, Matheus Luamm Santos Formiga Bispo, Tatiana Pinheiro da Cruz
e-672
PDF (Português (Brasil))
Reflections on pedagogical practices aimed at reducing/preventing violence, applied in the Life Project curricular component classes
Fernanda Seabra Félix, Yzila Liziane Farias Maia de Araújo
e-706
PDF (Português (Brasil))
Literatura de Cordel como recurso didático no ensino de Matemática
Carloney Alves de Oliveira, Anielly Ildefonso Santos Lopes
e-686
PDF (Português (Brasil))
Being a teacher in management and being a management in teaching: reflections, articulations and continuous self-training in Professional Education
Rubens Chaves Rodrigues, Sebastião Rodrigues-Moura, Dayane Negrão Carvalho Ribeiro
e-670
PDF (Português (Brasil))
Beyond specialized teachers: school management in Inclusive Education
Anderson de Araujo Reis, Rosahyarah Alves
e-673
PDF (Português (Brasil))
Supervised internship: an experience report from Armindo Guaraná school
Vitória Nascimento da Cruz, Emerson Andrade Oliveira
e-679
PDF (Português (Brasil))
Projetos interdisciplinares e multidisciplinares nos anos finais do ensino fundamental:uma possibilidade de alçar voos para além das gaiolas epistemológicas
Sabrina Pellegrini, Domingos Antonio Lopes, Suzi Samá
e-687
PDF (Português (Brasil))
Avaliação de aprendizagem no contexto pandêmico
Matheus Luamm Santos Formiga Bispo, Marcos Batinga Ferro, Edelfrancla Gomes dos Reis
e-688
PDF (Português (Brasil))
Resenhas
Educação e espetáculo em tempos de reformas neoliberais
Alex Sander da Silva, Thalia Estevam
e-747
PDF (Português (Brasil))
Educational evaluation: interfaces of concepts, terms and perspectives
Daniella Gualberto Neves, Luciana de Fátima da Silva Lana Machado
e-620
PDF (Português (Brasil))
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Make a Submission
Make a Submission
Browse