Supervised internship: an experience report from Armindo Guaraná school
DOI:
https://doi.org/10.30905/rde.v7i1.679Keywords:
Internship, Teaching Practice, School EnvironmentAbstract
This paper by itself is based on a practical report experienced during a supervised internship in Portuguese Letters at the Federal University of Sergipe (UFS). It is quite clear that during any applied internship process that the relationship between theory and practice increases, thus, the main objective here is to describe and exemplify the activities and experiences performed at Colégio Estadual Armindo Guaraná (São Cristóvão/SE), in 2019, with a seventh-grade class.
Downloads
References
BRASIL. LDB: Lei de diretrizes e bases da educação nacional. [recurso eletrônico]: Lei nº 9.394, de 20 de dezembro de 1996, que estabelece as diretrizes e bases da educação nacional. – 9. ed. – Brasília: Câmara dos Deputados, Edições Câmara, 2014. 45 p. – (Série legislação; n. 118).
BRASIL. Ministério da Educação. Base Nacional Comum Curricular. Brasília, 2017.
FREIRE, Paulo (1921). A importância do ato de ler: em três artigos que se completam / Paulo Freire. São Paulo: Autores Associados: Cortez, 1989.
GUEDES, Neide Cavalcante. A importância do Projeto Político Pedagógico no processo de democratização da escola. Ensino Em Perspectivas, 2(2), 1–15., 2021 Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/4815. Acesso em: 13 jan. 2020.
PIMENTA, Selma Garrido. O estágio na formação de professores: unidade entre teoria e prática?. Cad. Pesq., São Paulo, n. 94. p. 58-73, ago. 1995.
PIMENTA, Selma Garrido, LIMA, Maria Socorro Lucena. Estágio e Docência. 7.ed. – São Paulo: Cortez.
SANTOS, Júlia Gabrieli Schmidt. O projeto político pedagógico como ferramenta da gestão escolar. Universidade Federal de Santa Maria, Três Passos, RS, 2013.
SAUTCHUCK, Inez. Prática de morfossintaxe-como e por que aprender análise (morfo)sintática. 3.ed. – Barueri, SP: Manole, 2018.
SOUZA, Ângelo Ricardo. Explorando e construindo um conceito de gestão escolar democrática. Educação em Revista, Belo Horizonte, v. 25, n. 3, p.123-140, dez. 2009. Disponível em: http://www.scielo.br/pdf/edur/v25n3/07.pdf. Acesso em: 15 nov. 2019.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Devir Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A reprodução, total ou parcial, dos artigos aqui publicados fica sujeita à expressa menção da procedência de sua publicação, citando-se a edição e data dessa publicação. Para efeitos legais, deve ser consignada a fonte de publicação original.