The use of information and communication technologies in English language classes at a technology college.

Authors

  • Thiago da Silva Vieira Centro Estadual de Educação Tecnológica Paula Souza - CEETEPS
  • Rodrigo Avella Ramirez Centro Estadual de Educação Tecnológica Paula Souza - CEETEPS

DOI:

https://doi.org/10.30905/rde.v9i1.986

Keywords:

Tecnologia da informação e comunicação (TIC), Ferramentas digitais, Ensino de língua inglesa

Abstract

The objective of this article is to analyze technology in the classroom that stands out as a teaching resource in higher education courses in the English language discipline at a technology college.  The objective was to analyze the formative experiences, with the use of information and communication technologies (ICTs) in English classes, after the pandemic period. Combined with bibliographical research, we sought to mention the use of digital tools used by teachers to complement and make their classes more dynamic. The results of this report show that in-depth and reflective knowledge about teaching action is necessary, as well as the teaching practice that guides the process to offer the best learning conditions for students. Thus, the need to outline methodological paths and the use of technological tools that would enable changes to design and work with foreign languages.

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Author Biographies

Thiago da Silva Vieira, Centro Estadual de Educação Tecnológica Paula Souza - CEETEPS

Mestre em Gestão e Desenvolvimento da Educação Profissional pelo Centro Paula Souza. Possui especialização em Ensino de Línguas pelo Instituto Federal de São Paulo. Graduado em Letras, com habilitação em Português e Inglês pela Universidade Uniderp de Campo Grande - MS. É professor de Língua Inglesa no ensino superior na FATEC. 

Rodrigo Avella Ramirez, Centro Estadual de Educação Tecnológica Paula Souza - CEETEPS

Doutor em Educação, Arte e História da Cultura pela Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM). Mestre em Gestão da Formação Tecnológica pelo Centro Estadual de Educação Tecnológica Paula Souza (CEETEPS), na Cidade de São Paulo/SP. É Professor e Pesquisador no Programa de Mestrado em Educação Profissional do CEETEPS. 

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Published

2025-01-02

How to Cite

da Silva Vieira, T., & Avella Ramirez, R. . (2025). The use of information and communication technologies in English language classes at a technology college. Devir Educação, 9(1), e–986. https://doi.org/10.30905/rde.v9i1.986