Teaching narratives of PPGE-Unimep: reminiscences of training in research and teaching in graduate studies
DOI:
https://doi.org/10.30905/rde.v8i1.774Keywords:
teaching memories, graduate program in education, unimepAbstract
This text is composed of testimonies of professors of the Graduate Program in Education of the Methodist University of Piracicaba, alluding to the 50 years of existence of the master's and doctoral courses in education. The testimonies narrate the unique and collective experience of professors in research, teaching, and training master’s and doctoral students over the five decades celebrated in 2022. Different moments of this history bring forth memories and traces of a rich learning experience marked by academic achievement, and provided by the intellectual, professional and affective environment of this place.
Downloads
References
SAVIANI, Dermeval. “A Pós-Graduação em Educação no Brasil: pensando o problema da orientação”. In: BIANCHETTI, L.; MACHADO, A.M.N. (orgs.). A bússola do escrever: desafios e estratégias na orientação e escrita de teses e dissertações, 3ª ed. São Paulo, Cortez, 2012, p. 148-176.
SILVA, Rinalva Cassiano; BARROS, Davi Ferreira. Entre a autonomia e a competência. 3ª ed. Piracicaba, SP: UNIMEP, 1997.
SILVA, Rinalva Cassiano; EDUCAÇÃO, F. P. P. E. A natureza da pós-graduação: área de concentração ou núcleo de pesquisa?. In: CASTRO, Amélia Domingues et al (Org). Pensando a pós-graduação em educação. 1ª ed. Piracicaba, SP: UNIMEP, 1993.
SILVA, Rinalva Cassiano. Educação: a outra qualidade. 1ª ed. Piracicaba, SP: UNIMEP, 1995.
SILVA, Rinalva Cassiano; FELDMAN, Mariana; PINTO, Fátima Cunha. Administração escolar e política da educação. 1ª ed. Piracicaba, SP: UNIMEP, 1997.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Devir Educação

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A reprodução, total ou parcial, dos artigos aqui publicados fica sujeita à expressa menção da procedência de sua publicação, citando-se a edição e data dessa publicação. Para efeitos legais, deve ser consignada a fonte de publicação original.