Weber, educação, sociologia da educação

Authors

  • Iael Souza Universidade Federal do Piauí - UFPI

DOI:

https://doi.org/10.30905/rde.v6i1.545

Keywords:

rationalization; domination (rational-legal); disenchantment; bureaucratization; education.

Abstract

The present article intends to build an approximation, as adequate as possible, to Max Weber's perception of education in a rationalized/bureaucratized sociability, as is the case of the modern, capitalist world, selecting some of the key concepts developed by the author who believes maintain a direct and indirect relationship with the educational problem, aiming to contribute to the elaboration of a possible systematization, among others, for reflections in the area of ​​Sociology of Education.

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Author Biography

Iael Souza, Universidade Federal do Piauí - UFPI

Professora Adjunta da Universidade Federal do Piauí, lotada no Curso de Licenciatura em Educação do Campo (LEdoC), campus de Teresina. Pesquisadora do NETSS (Núcleo de Estudos em Trabalho, Saúde e Subjetividade), da UNICAMP/SP e do NESPEM (Núcleo de Estudos e Pesquisa em Educação e Emancipação Humana), da UFPI/PI

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Published

2022-05-06

How to Cite

Souza, I. (2022). Weber, educação, sociologia da educação. Devir Educação, 6(1), e–545. https://doi.org/10.30905/rde.v6i1.545