The Brazilian High School:

political, practical and formative aspects

Authors

  • Philipe do Prado Santos UESB - Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia
  • Benedito Gonçalves Eugênio UESB - Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia

DOI:

https://doi.org/10.30905/rde.v6i1.615

Abstract

This text is a review of the work “Brazilian High School: political, practical and formative aspects”, by the organizers Dulcelina da Luz Pinheiro Frasseto and Rerlen Ricardo Silva Paglia, in which it discusses the educational policies that were or are being designed for High School. The book is organized into nine chapters represented by academic and scientific works that discuss the various topics related to Brazilian High School, its demands, conflicts and disputes in the most diverse contexts and periods, inviting researchers, teachers, students and the most diverse readers to to know and problematize the reality that involves educational policies aimed at the last stage of basic education.

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Author Biographies

Philipe do Prado Santos, UESB - Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia

Mestrando no Programa de Pós-graduação em Nível de Mestrado Acadêmico em Ensino na Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia - PPGEn/UESB.

Benedito Gonçalves Eugênio, UESB - Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia

Possui graduação em licenciatura em Pedagogia pela Universidade do Estado da Bahia (2002), mestrado em Educação pela Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais (2004) e doutorado em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (2009). Atualmente é professor Titular da Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia, atuando na graduação, no Programa de Pós-Graduação-Mestrado Acadêmico em Relações Étnicas e Contemporaneidade e Programa de Pós-Graduação em Ensino-mestrado e doutorado (PPGEN). Coordenador do Programa de Pós-Graduação em Ensino (PPGEN- 2018). Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Currículos Específicos para Níveis e Tipos de Educação, atuando principalmente nos seguintes temas: currículo (políticas e práticas pedagógicas para a educação básica), políticas curriculares para o ensino médio, educação das relações étnico-raciais e educação escolar quilombola.

References

FRASSETO, Dulcelina da Luz Pinheiro (org.); PAGLIA, Rerlen Ricardo Silva (org.). Ensino Médio Brasileiro: aspectos políticos, práticos e formativos. Curitiba: CRV, 2020. 170 p.

Published

2022-11-29

How to Cite

do Prado Santos, P., & Gonçalves Eugênio, B. (2022). The Brazilian High School:: political, practical and formative aspects. Devir Educação, 6(1), e–615. https://doi.org/10.30905/rde.v6i1.615