TEC - O uso da tecnologia digital como ferramenta facilitadora para o ensino de língua espanhola
DOI:
https://doi.org/10.30905/ded.v0i0.237Keywords:
Digital technologies; Spanish; LearningAbstract
This article analyzes recent research on the use of digital technologies for teaching Spanish. As a theoretical contribution to the writing of the narrative, in addition to the revised research, the present article had a theoretical basis in Tesdesco (2012), Pierre Lévy (1999), Solíz (2012), Carabela (1997) and other authors, who address questions about teaching Spanish language learning and technological advances in pedagogical practices. Having as relevance to verify how digital technologies are being inserted in the school. In order to reflect how teachers have appropriated digital technologies for the teaching of Spanish. The literary review of the articles served to reflect on the challenges of teaching the Foreign Language (E / LE) using the internet as a didactic resource that facilitates virtual experiences of cultural immersion.
.
Downloads
References
BRASIL, Ministério da Educação, Secretaria da Educação: Parâmetros Curriculares Nacionais – Língua Estrangeira, 3o e 4o ciclos, Brasília, 1998.
CARABELA. Nuevas tecnologias aplicadas a la enseñanza del E/LE, n 42, Madrid, SGEL, 1997.
KENSKI,V.M. Tecnologias e Ensino Presencial e a Distancia. Campinas, Papirus, 2012.
LEVY, Pierre. Cibercultura. São Paulo - Ed. 34, 1999. 264p. (p. 169-176 recorte).
LLERA, J.A.B.; SÁNCHEZ, P.L. In: Cómo aprender con Internet. Reflexiones Pedagógicas para la práctica Del modelo CAIT. Madrid: Fundación Encuentro, 2003 p. 17-63.
MATEO Martínez, José (1999),La enseñanza universitaria de las lenguas extranjeras. Alicante. Universidad de Alicante Publicaciones.
SÓLIZ, L. La enseñanza de la competencia intercultural em el aula de E/LE: Consideraciones didácticas para programas de inmersión linguistico-cultural (PILC). Revista Nebrija de linguística Aplicada 11(6), 174-192, 2012.
TEDESCO, Juan Carlos. Educación, Tecnologia y Justicia social en la sociedad del conocimento. Revista e-Curriculum, São Paulo, v. 10, np. 03, dez-2012.
VOLPI, Marina T. A formação de professores de língua estrangeira frente aos novos enfoques de sua função docente. O professor de línguas estrangeiras: construindo a profissão. Pelotas: Educat, p. 125-133, 2001.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A reprodução, total ou parcial, dos artigos aqui publicados fica sujeita à expressa menção da procedência de sua publicação, citando-se a edição e data dessa publicação. Para efeitos legais, deve ser consignada a fonte de publicação original.